9 - 25 lat, patrol, zastęp, drużyna, szczep im więcej ludzi tym lepiej.
Pomoce: kartki samoprzylepne (dwie na jedną osobę).
Jest to gra, w którą można grać przez cały kilkudniowy biwak. Zaczyna się ona w momencie, kiedy kończy się apel i rozdane zostają kartki. Wszystkim uczestnikom rozdajesz po dwie kartki. Jedną z imieniem i nazwiskiem osoby np(Jan Kowalski- osoba nie może wylosować siebie), a drugą z przedmiotem (np. menażka) – staraj się dla każdej osoby dać inny przedmiot, będzie ciekawiej. Po rozdaniu kart objaśniasz reguły gry. Każdy z graczy musi w czasie w gry dać osobie jaką ma na pierwszej kartce przedmiot (menażkę) tak, aby osoba się nie zorientowała, że ją wkręcono. Jak już odbierze od nas przedmiot mówimy „MAM CIĘ HARCERZYNO”. On za swoją nieuwagę płaci Ci swoimi kartkami, a ty wkręcasz następną osobę jaką on miał .. itd..
Pewnego dnia sprawdź kto pozostał w grze. Ten kto będzie miał ich najwięcej - zwycięży.
W pierwszych minutach wszyscy będą bardzo ostrożni, ale z czasem uwaga ulegnie przytępieniu szczególnie wobec ciekawego programu biwaku, rajdu.
Najlepiej w ostatni dzień dać ludziom przedmioty typu : mop, szczotka, worek ;) jest pełno śmiechu przy sprzątaniu jak ktoś mówi „ Ja od Ciebie tego nie wezmę, połóż to na podłogę!”
Patrol : AmicuS-2.o z Ostródy